In HP dv6 2140ed met windows 7 x64 krijg ik niet alle onbekende apparaten ingesteld, wat nu?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
hutsefluts
Berichten: 784
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

In HP dv6 2140ed met windows 7 x64 krijg ik niet alle onbekende apparaten ingesteld, wat nu?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  1. Typ waar je vraag over gaat => Er blijven enkele onbekende apparaten en de webcam krijg ik ook niet geinstalleerd, wat doe ik fout?
  2. Indien van toepassing, relevante systeem gegevens (Windows-editie/Linux distro), updates => Windows 7 x64
  3. Indien van toepassing, gekoppelde hardware, moederbord/processor/geheugen, etc. => HP Intel core i5
  4. Indien van toepassing, korte beschrijving (sinds) wanneer het probleem zich voordoet => Ik kreeg het apparaat zonder schijf, er zat Windows 7 x32 op.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht.Ik heb een schijf van een Medion pc gebruikt, daar zat ook Windows 7 x32 op, daar deed de webcam het wel op.

► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: In HP dv6 2140ed met windows 7 x64 krijg ik niet alle onbekende apparaten ingesteld, wat nu?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Heb je alle updates al geïnstalleerd voor je besturing systeem?
Heb je daarna ook de benodigde stuurprogramma's voor Windows 7 x64 gedownload en geconfigureerd?
Welke apparaten heb je wel al geïnstalleerd?
Het gebeurt vaker dat benodigde stuurprogramma's niet een voor de hand liggende naam hebben, onderdelen kan je dan pas terugvinden als je gegevens (uit foutcodes) uit de eigenschappen googelt.
HP stuurprogramma's voor jouw machine kan je 'hier' vinden.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
hutsefluts
Berichten: 784
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Re: In HP dv6 2140ed met windows 7 x64 krijg ik niet alle onbekende apparaten ingesteld, wat nu?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Er zijn al een aantal apparaten ingesteld tijdens het installeren van Windows 7, zoals de video adapter, het geluid en van het bedrade netwerk.
Maar ik mis nog wat apparaten.
Op de site van HP heb ik voor dit apparaat verschillende stuurprogramma's gevonden, maar niet alle zijn geschikt voor de aanwezige hardware.
Hoe identificeer je de verschillende onderdelen?
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: In HP dv6 2140ed met windows 7 x64 krijg ik niet alle onbekende apparaten ingesteld, wat nu?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Ik zou beginnen met de chipset.
Een aantal apparaten en onderdelen kan je ook al vinden met het programma cpu-z, de download vindt je 'hier'.
Meer gegevens over je videokaart kan je 'hier' vinden.
Veel informatie over de overige 'onbekende apparaten' kan je in de eigenschappen van het onbekende apparaat vinden.
Soms kan je alleen a.d.h.v codes googelen achterhalen welk merk/soort apparaat je wilt gaan instellen.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
hutsefluts
Berichten: 784
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Re: In HP dv6 2140ed met windows 7 x64 krijg ik niet alle onbekende apparaten ingesteld, wat nu?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Ik heb intussen de meeste apparaten kunnen vinden, maar toch hou ik nog 2 onbekende apparaten en een USB apparaat dat niet herkend wordt.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: In HP dv6 2140ed met windows 7 x64 krijg ik niet alle onbekende apparaten ingesteld, wat nu?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Welke beschrijving vindt je in de eigenschappen van die onbekende apparaten?
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
hutsefluts
Berichten: 784
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Re: In HP dv6 2140ed met windows 7 x64 krijg ik niet alle onbekende apparaten ingesteld, wat nu?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

In 1 apparaat zie ik ACPI/ENE0100 staan.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: In HP dv6 2140ed met windows 7 x64 krijg ik niet alle onbekende apparaten ingesteld, wat nu?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Dan verwacht ik dat je dit programma moet installeren:
ACPI ENE CIR Receiver
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1759
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: In HP dv6 2140ed met windows 7 x64 krijg ik niet alle onbekende apparaten ingesteld, wat nu?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Dan zal je vrijwel zeker ook dit apparaat moeten installeren:
ProtectSmart bescherming hdd, dat is ook een acpi onderdeel.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
hutsefluts
Berichten: 784
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Re: In HP dv6 2140ed met windows 7 x64 krijg ik niet alle onbekende apparaten ingesteld, wat nu?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Uiteindelijk was alles geïnstalleerd, maar toen ik de computer opnieuw ging opstarten en daarna inloggen kreeg ik de melding dat een USB apparaat niet werd herkend.
Dat is toch wel heel bar.
Er staat verder deze informatie bij:
Device type: Universal Serial Bus controllers
Location: Port_#0005.Hub_#0004

Maar ik zie ook dat mijn webcam ineens is verdwenen.
De apparaat installatie ongedaan maken, verwijdert het apparaat wel, maar de foutmelding blijft als het systeem zoekt naar gewijzigde onderdelen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten