Wat moet ik doen als een USB apparaat niet werkt?

Forumregels
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vul het vragenformulier in volgens onderstaand voorbeeld.

Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hier komt waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Beschrijf het probleem beknopt, vermeld daarbij ook foutmeldingen en/of stopcodes.

Indien van toepassing.
Vul de onderdelen in op de manier zoals getoond in het voorbeeld.
Typ 'n.v.t' waar een onderdeel niet van toepassing is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
hutsefluts
Berichten: 780
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:26

Wat moet ik doen als een USB apparaat niet werkt?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Om je vraag zo volledig mogelijk te kunnen beantwoorden vragen wij je het formulier gedetailleerd en met relevante gegevens in te vullen, zie onderstaand voorbeeld. Het onderwerp mag maximaal 114 tekens bevatten.

->Installeer:
Speccy, download vindt je hier: https://www.ccleaner.com/speccy/download
Het programma toont o.a gegevens van je computerhardware.
  1. Typ waar je vraag over gaat => Ik heb een USB apparaat aangesloten, maar het apparaat lijkt niet te werken.
  2. Relevante gegevens, bijvoorbeeld (moederbord)merk, model en versie, form factor, etc => USB webcam.
  3. IDE/SATA/ISA/PCI-e, etc. => n.v.t
  4. Indien van toepassing, een korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Het apparaat is nieuw aangeschaft, maar lijkt niet te werken.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie en/of welke wijziging recentelijk is aangebracht => n.v.t

► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Wat moet ik doen als een USB apparaat niet werkt?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Het is mogelijk dat een aangesloten apparaat defect is, maar dit kan je in verschillende stappen en op verschillende manieren testen.

Stap 1:
We proberen eerst de meest voor de hand liggende stappen.
Koppel het apparaat af door de USB stekker uit de USB poort te trekken, wacht daarna 8 - 10 seconden en steek de stekker opnieuw in de USB poort en controleer of het apparaat nu wel werkt

Stap 2:
Als het apparaat dan nog niet werkt, kan je proberen om het aan te sluiten op een andere USB poort en controleer of het nu wel werkt.

Stap 3:
Als het apparaat ook niet in een andere poort werkt, sluit het dan eens aan op een USB poort van een andere PC.

Stap 4:
USB apparaten hebben hun eigen stuurprogramma's en soms moet je die eerst installeren voordat het apparaat werkt.
Als voorbeeld neem ik een Windows 10 pc, waarin je in 'apparaat beheer' het apparaat zult vinden dat niet opstart.
Klik er met de rechter muisknop en klik in het menu op 'installatie ongedaan maken' en daarna met de rechter muisknop bovenaan in het venster op de computernaam klikken en in het menu klikken op 'gewijzigde apparaten'.
Er wordt nu gezocht naar gewijzigde apparaten.

Stap 5:
Koppel eerst het apparaat af door de stekker uit de USB poort te trekken.
Zoek dan op de website van de fabrikant naar het nieuwste stuurprogramma voor het apparaat (en jouw Windows versie).
Voor Windows zijn dat '.exe' of '.msi' bestanden.
Installeer het bestand en sluit daarna het apparaat nogmaals aan en controleer of het apparaat nu wel werkt.
Voor de zekerheid kan je de computer ook nog een keer opnieuw opstarten.

Mocht het apparaat na al deze pogingen nog steeds niet werken, dan lijkt het apparaat defect te zijn en kan je contact met de leverancier opnemen voor een nieuw apparaat.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
BBgebruiker1
Site Admin
Berichten: 1756
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:55
Locatie: Amersfoort
Zodiac:
Contacteer:

Re: Wat moet ik doen als een USB apparaat niet werkt?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

:idea: Vooral oudere USB hardware werken vaker pas na installatie van eigen stuurprogramma's die vooraf geïnstalleerd dienen te worden.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten