Windows wijzigt inlog account naar Microsoft, hoe herstel ik dat?

Forumregels
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
clara
Zodiac:

Windows wijzigt inlog account naar Microsoft, hoe herstel ik dat?

Ongelezen bericht door clara »

Sinds kort heb ik een laptop en wil ik voortaan niet meer via mijn tablet naar mijn mail (via Outlook) maar via mijn laptop.
Op het moment dat ik dat probeerde, kreeg ik een code toegestuurd via mijn telefoon.
Daar ik niet goed op de hoogte ben, heb ik de code gewoon ingetoetst.
Met als gevolg dat ik voortaan moet inloggen op de laptop om toegang te krijgen tot mijn bestanden .
Bestaat er een mogelijkheid om het nu verplichte inloggen er af te krijgen, voorheen hoefde ik nooit in te loggen.
BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Windows wijzigt inlog account naar Microsoft, hoe herstel ik dat?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Als ik je goed begrijp bedoel je dat je nu voortaan met een Microsoft account moet inloggen i.p.v de account die je eerst had.
Wat je kan proberen is het account type wijzigen van Microsoft account (waar je nu mee inlogt) terug naar een lokaal account.
Het is verstandig om hier iemand bij te halen die verstand van zaken heeft, zodat je voorkomt dat e.e.a fout gaat.

De gebruikers accounts op een computer (gebruiker en beheerder) noemt men 'lokale gebruikers accounts'.
Alle andere accounts heten eigenlijk 'netwerk gebruikers' die ook met bepaalde rechten toegang krijgen tot een bepaalde computer.

:idea:
Maar er zit een fout in Windows 10 bij het omschakelen van het type account.
De muis of het scherm kan vergrendelen, zodat je niets kunt opslaan.
Daarom ga je als voorbereiding hierop eerst de volgende twee stappen doen, waarmee je voorkomt dat er iets verloren gaat.

Stap 1:
Voor de zekerheid maak eerst een nieuw lokaal account aan met 'admin' rechten, of de verborgen admin account activeren, zodat je straks nog toegang hebt tot je computer, in het geval dat het fout gaat tijdens het wijzigen van de gebruikers account.
Hoe je de verborgen admin account activeert kan je 'hier' vinden.

Stap 2:
Het is belangrijk dat je eerst alles opslaat voordat je de volgende stappen gaat maken, er zit nog steeds een fout in Windows 10, zodat je jouw werk niet kunt opslaan aan het einde van het proces.

Stap 3:
Via start, kan je op het bovenste icoon klikken, waarna er een menu opent.
Daarin kan je de account instellingen wijzigen van een 'Microsoft account' naar een 'lokaal account'.

Stap 4:
Klik op 'account instellingen wijzigen', waarna er een nieuw venster opent.
Onder de afbeelding staat het account type waarmee je momenteel bent ingelogd.

Stap 5:
Klik hiervoor op de hyperlink 'in plaats daarvan inloggen met een lokaal account' of iets met die strekking.
Als je daar op klikt, krijg je de gelegenheid om (vanaf dat moment) aan te melden op je computer met een nieuw wachtwoord dat NIET is gekoppeld aan je Hotmail of Microsoft account.
Wanneer je de beheerder als accountnaam wilt gebruiken, krijg je de melding dat dit account al in gebruik is.
Gebruik daarom een andere naam, bijvoorbeeld 'tmp' of iets anders.
Het systeem zal je vragen alles op te slaan en uit te loggen, maar opslaan lukt niet, omdat muis of scherm vergrendeld wordt.
Vandaar eerst de stappen in de voorbereidende fase.
Ga door met het proces / afmelden te voltooien.

Stap 6:
Log vervolgens in op de nieuwe admin account die je eerder hebt aangemaakt.
In 'configuratiescherm', ga naar 'gebruikersaccounts' en kies de optie om een account te wijzigen.
Hernoem de account (de nu online gedeelde account) terug naar de naam die het was.

Stap 7:
Log daarna uit en vervolgens opnieuw in.

Dat zou alles moeten zijn.

Ik heb het betreffende Microsoft artikel vertaald uit het Engels, zie 'hier'.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “10”