Hoe verbind ik laptop of smartphone met SonosNet?

Forumregels
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
hutsefluts

Hoe verbind ik laptop of smartphone met SonosNet?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Met mijn Samsung smartphone wil ik graag gebruik maken van SonosNet, maar ik heb geen idee hoe ik het kan vinden.
Wie kan me helpen?
BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe verbind ik laptop of smartphone met SonosNet?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Als ik de handleiding goed begrepen heb, kom je daar door je Sonos apparaat met de netwerk kabel aan te sluiten op de router.
Voor de installatie gebruik je in dit geval 'Boost setup'.
In 'Boost setup' kan hardware ook op 5Ghz verbinden (WM:2) en alleen voor netwerk hardware die n-protocol ondersteunen.
Alle draadloze apparaten (zoals Mac, Android, laptop) kunnen vervolgens verbinden met dit SonosNet netwerk.

:arrow: SonosNet is een netwerk uitbreiding binnen een bestaand netwerk.

Controleer in 'over mijn sonos systeem' dat elk apparaat is verbonden met WM:0, dat is SonosNet.
Voor blijvende stabiliteit kan je in 'Wireless setup' ingestelde WiFi gegevens verwijderen (reset).
Elk volgend apparaat kan vervolgens zonder problemen verbinden met SonosNet.
Alle apparaten communiceren nu via het apparaat dat met een ethernetkabel is aangesloten op de router.
Ook in de router kan je nu zien dat die apparaten die draadloos zijn aangesloten niet meer op verschillende kanalen zitten.

De handleiding kan je 'hier' vinden hoe je SonosNet gebruikt/instelt.

Er is echter netwerk hardware dat niet met Sonos overweg kan, voor andere hardware lukt het via een omweg toch Sonos apparatuur in het netwerk te benaderen.
De lijst vind je 'hier'.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”