Na 'in place upgrade' opnieuw 'Machine Check Exception', hoe doe ik clean Win10 install van USB?

Forumregels
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
mario64

Na 'in place upgrade' opnieuw 'Machine Check Exception', hoe doe ik clean Win10 install van USB?

Ongelezen bericht door mario64 »

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  1. Typ waar je vraag over gaat => Na 'in place upgrade' blijft mijn pc hangen, kan geen backup meer maken, daarom moet ik Windows opnieuw installeren.
  2. Relevante gegevens, Home/Pro/Business editie, updates, etc. => Home
  3. 32 of 64 bit => x64
  4. Indien van toepassing, korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Na upgrades krijg ik opnieuw 'Machine Check Exception' en de backup werkt nu ook niet meer vanwege vage fouten waarna de backup stopt.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => Eerste upgrade plaats overschreef mijn geïnstalleerde software, daarna volgden steeds vaker ´Machine Check Exception´.
Na de laatste upgrade volgen opnieuw weer blauwe vensters BSOD.
Daarna nam ik contact op met Microsoft en een medewerker stelde upgrade voor en dat werd ´in place upgrade´.
Hierbij werd ook een nieuwe gebruikers account toegevoegd.
Het gevolg daarvan was dat de backup niet meer werkt, deze blijft hangen omdat die nieuwe gebruiker niet in de backup opgenomen kan worden.
Na de 'in place upgrade' volgde er binnen 2 uur een vastloper, BSOD met ´Machine Check Exception´.
Er is ook 20GB aan data van een oude en hernoemde Windows.old map te vinden waar ik niets mee kan.
Nu kan ik alleen nog een nieuwe schone installatie uitvoeren, maar ik wil een aantal dingen eerst weten:
Of je een dergelijke update/upgrade kunt stoppen/terugdraaien.
Maar ook of je Windows nu ook vanaf USB kunt installeren en hoe je dat doet.

► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Na 'in place upgrade' opnieuw 'Machine Check Exception', hoe doe ik clean Win10 install van USB?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Neem contact op met Microsoft via 'feedback hub'
Daar moet je aangeven wat er allemaal is gebeurd.
Als je eerder contact hebt gehad met Microsoft dan heb je een casenummer ID gekregen, geef dat bij het volgende contact met de helpdesk aan.
Dan moet je erbij vermelden dat na de installatie van de 'in place upgrade' opnieuw de programma's werden overschreven die je had geïnstalleerd.
Geef dan aan dat Windows 10 goed werkte met de door jou geinstalleerde software, vermeld daarbij dan ook de versie waarbij Windows 10 bij jou wel goed werkte.
De Windows versie kan je vinden met de toets combinatie 'Windows toets' en 'r', in het venster 'uitvoeren' kan je het commando 'cmd' intypen.
Er opent een zwart venster, hierin kan je 'winver' typen.
Als je Windows via USB wilt opstarten en installeren kan je om een mail met link verwijzingen vragen voor die betreffende versie waarna je 2 bestanden krijgt en nog een lijst met wat je moet doen om een nieuwe schone installatie uit te voeren.
De werkwijze zal ongeveer als volgt gaan:
Zorg dat je USB stick 8 - 10GB groot en leeg is, alles wat er op staat wordt overschreven.
Het eerste programma heet 'MediaCreationTool' en het tweede heet 'products' met een nummer erachter, dat je eerst moet hernoemen naar 'products.cab'.
Als je dat gedaan hebt, moet je beide bestanden in een map met de naam 'InstallatieUSB' zetten en die verplaatsen naar de C:\ root, zodat het er zo gaat uitzien:
C:\InstallatieUSB\.
In de geopende dosbox kan je het commando 'C:\InstallatieUSB\MediaCreationTool.exe /selfhost' typen of plakken, waarna je de stappen volgt om een installatie USB stick te maken.
Als je verder geen bestanden wilt bewaren op de computer kan je de machine opnieuw opstarten.
Tijdens de herstart verschijnt eerst de bios check met alle aangesloten apparaten etc.
Ieder merk heeft een toets waarmee je tijden het herstarten de opstart kunt wijzigen, bij Asus is dat bijvoorbeeld de toets F8.
Kies de USB waar de 'Windows installatie via USB' op staat en druk vervolgens op de 'enter' toets.
Kies tijdens het opstarten 'installeer nu' voor een schone installatie, kies daarna 'geavanceerd' om de partitie van Windows en de 'oem partitie' te verwijderen.
Maak daarna een nieuwe partitie waar Windows op geïnstalleerd zal worden, van deze partitie zal een deel worden gebruikt voor een nieuwe 'oem partitie' te maken.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “10”