Hoe verstuur ik een foto van Android naar pc middels 'casting'?

Forumregels
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
hutsefluts

Hoe verstuur ik een foto van Android naar pc middels 'casting'?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

► Laat Spoiler zien
Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Ik heb een foto met Android toestel gemaakt, die wil ik spiegelen op mijn Windows laptop
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Android geeft weer dat ik een foto middels 'casting' kan doorsturen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien van toepassing:
Merk/type/versie.
Antwoord:
HP-Pavilion Entertainment PC, model DV6 2140ed
Huidige situatie en/of aangebrachte wijziging(en).
Antwoord:
Oorspronkelijk Windows 7 x32 naar Windows 10 x64
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hieronder ruimte voor eventuele extra toelichting:

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe verstuur ik een foto van Android naar pc middels 'casting'?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Dit proces gaat in 2 delen.
In deel 1 moet je op Android (Samsung) 'SmartView' inschakelen waarmee gezocht wordt naar apparaten om mee te verbinden.
In deel 2 moet je de service 'draadloos scherm' installeren in Windows.
:idea:
Op beide apparaten moet ook 'Bluetooth' ingeschakeld zijn.

:!:
Vooral bij oudere machines kan dit problemen veroorzaken omdat de hardware niet specifiek voor draadloze projectie is ontworpen.

Wanneer je vervolgens op je Android apparaat een afbeelding of geluidsfragment wilt 'casten', dan moet je ervoor zorgen dat het apparaat in Windows wordt gedetecteerd.
Klik hiervoor in Windows met rechter muisknop op 'start' button en kies in het menu 'systeem'.
In het venster dat opent, scroll in de linker kolom naar beneden en kies 'op deze pc projecteren'.
Klik in het rechter venster op de link om de app 'Connect' op te starten zodat het apparaat waar je vandaan op Windows wilt projecteren, kan worden gedetecteerd.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “10”