Hoe zet ik alles over van schijf uit waterschade Windows 10 pc naar vervangende Windows 11 pc?

Forumregels
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
ansvannimwegen

Hoe zet ik alles over van schijf uit waterschade Windows 10 pc naar vervangende Windows 11 pc?

Ongelezen bericht door ansvannimwegen »

► Laat Spoiler zien
Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Hoe zet ik alles over van Windows 10 naar Windows 11?
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Van mijn waterschade pc is alleen de schijf met Windows 10 over, de vervangende pc heeft Windows 11.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien van toepassing:
Merk/type/versie.
Antwoord:
Windows 10/11
Huidige situatie en/of aangebrachte wijziging(en).
Antwoord:
n.v.t
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hieronder ruimte voor eventuele extra toelichting:

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe zet ik alles over van schijf uit waterschade Windows 10 pc naar vervangende Windows 11 pc?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Allereerst is alles overzetten foutgevoelig, dat raad ik dan ook niet aan te doen.
In plaats daarvan raad ik je aan de Windows 10 schijf in de machine te plaatsen waar nu Windows 11 op draait, laat het systeem Windows herstellen vanwege de nieuwe hardware omgeving waarin je die schijf hebt geplaatst.
Blijkbaar voldoet de pc al aan de hardware eisen voor Windows 11.
Na het herstelproces zou ik eerst alle benodigde updates laten installeren en tot slot een back-up maken van het geheel.
Daarna kan je een upgrade laten uitvoeren of de back-up terugplaatsen op de schijf met Windows 11 erop.

Let op!!:
Voorwaarde voor back-up terugplaatsen is wel dat het besturing systeem waarin de back-up is gemaakt, identiek is aan het besturing systeem waar je die back-up op wilt terugplaatsen.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”