Van een SSD schijf kan ik alle partities verwijderen, behalve de EFI partitie, hoe verwijder ik die?

Forumregels
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
hutsefluts

Van een SSD schijf kan ik alle partities verwijderen, behalve de EFI partitie, hoe verwijder ik die?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

► Laat Spoiler zien
Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Waarom kan ik niet alle partities van een SSD schijf verwijderen en formatteren?
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Van een SSD schijf krijg ik de EFI partitie niet verwijderd.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien van toepassing:
Merk/type/versie.
Antwoord:
Windows schijf op SSD formatteren.
Huidige situatie en/of aangebrachte wijziging(en).
Antwoord:
De schijf is op GPT ingesteld met UEFI
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hieronder ruimte voor eventuele extra toelichting:

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Van een SSD schijf kan ik alle partities verwijderen, behalve de EFI partitie, hoe verwijder ik die?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Hieronder hoe je een Partitie verwijdert met DiskPart in Windows 11/10

Druk op Win + S toetsen tegelijkertijd en typ 'cmd', rechts-klik op 'Opdracht Prompt', en kies in het menu 'Run as administrator'.
Wanneer je deze stap overslaat/vergeet, mag je bepaalde bewerkingen niet uitvoeren.

Start DiskPart in de 'opdracht prompt':
Stap 1
Typ 'diskpart'

Toon een lijst met alle disks in Windows 11 of Windows 10:
Stap 2
Typ 'list disk'

Identificeer de disk met de partition die je wilt verwijderen.
Stap 3
Typ 'select disk x', waarbij 'x' het cijfer is van de drive met de partitie die je wilt verwijderen.

Toon een lijst met alle partities op de geselecteerde disk:
Stap 4
Typ 'list partition'

Selecteer de Partitie die je wilt verwijderen.
Stap 5
Typ 'select partition x', waarbij 'x' het partitie nummer is van de partitie die je wilt verwijderen.

Use the delete partition override command to force delete:
Stap 6
Typ 'delete partition override', dit omzeilt sommige beperkingen zodat je beschermde (onbewerkbare) partities toch kunt verwijderen.

De partitie die je wilde verwijderen is nu verdwenen.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”