Van laptop uit 2022 is LCD display gebroken, hoe maak ik die los om te vervangen?

Forumregels
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
mario64

Van laptop uit 2022 is LCD display gebroken, hoe maak ik die los om te vervangen?

Ongelezen bericht door mario64 »

► Laat Spoiler zien
Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Het LCD display zit niet met schroefjes vast aan de laptop klep.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
De display werkt nog wel, maar hoe krijg ik die los?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien van toepassing:
Merk/type/versie.
Antwoord:
N.v.t
Huidige situatie en/of aangebrachte wijziging(en).
Antwoord:
N.v.t
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hieronder ruimte voor eventuele extra toelichting:
Vroeger was het LCD frame met schroefjes vastgeschroefd aan de laptop klep.
BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Van laptop uit 2022 is LCD display gebroken, hoe maak ik die los om te vervangen?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Vanaf 2022 worden LCD displays niet meer vastgeschroefd aan de klep van de laptop, maar geplakt met dubbelzijdige tape.
Om de display te verwijderen kan je onderstaande stappen uitvoeren.

Stap 1:
Verwijder voorzichtig de display omlijsting van beneden naar boven.
Dit is vaak een klik systeem.
Stap 2:
Ongeveer een centimeter vanaf de linker en rechter hoek kan je (aan de boven of onderkant van de display) een smal stukje van de tape vinden.
Stap 3:
Trek voorzichtig aan het smalle stukje tape, zodat de tape loskomt.
:!: Als je te hard aan de tape trekt, zal deze breken en wordt het moeilijker om de display los te maken.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”