Hoe stel ik 'onbeheerde toegang' in op TeamViewer?

Forumregels
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
mario64

Hoe stel ik 'onbeheerde toegang' in op TeamViewer?

Ongelezen bericht door mario64 »

► Laat Spoiler zien
Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Ik wil 'onbeheerde toegang instellen.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Op afstand moet niemand de verbinding accepteren.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien van toepassing:
Merk/type/versie.
Antwoord:
Windows 10
Huidige situatie en/of aangebrachte wijziging(en).
Antwoord:
Enkele jaren geleden heb ik middels TeamViewer ook op afstand pc's beheerd, maar intussen is er e.e.a veranderd in het gebruik van TeamViewer.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hieronder ruimte voor eventuele extra toelichting:

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe stel ik 'onbeheerde toegang' in op TeamViewer?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Hier is een korte samenvatting van waar de hoofdversies van TeamViewer voor ontworpen zijn:

TeamViewer Remote, ook bekend als TeamViewer Full Client, stelt de gebruiker in staat om externe verbindingen te starten en te ontvangen.
De TeamViewer Host-client ontvangt alleen verbindingen en is vooral bedoeld voor onbeheerde toegang.

De TeamViewer QuickSupport-client ontvangt alleen verbindingen via 'attended access' (er moet dus altijd een persoon aanwezig zijn om de verbinding te accepteren).

Daarom mijn suggestie over hoe je je apparaten kunt instellen:

Op je thuis-pc en laptop kun je TeamViewer Remote installeren.
Om onbeheerde toegang tussen de apparaten in te stellen:
Na de installatie open je 'TeamViewer Remote' en klik op het tabblad 'Home' 'op Afstandsbediening instellen' en volg de stappen op het scherm.

💡Tip: We moedigen je ook aan om een 'Toegestaan-lijst' in te stellen met je account, zodat je apparaten alleen verbindingen accepteren van de accounts die je hebt geautoriseerd.

Op de pc van de andere persoon, als die alleen ondersteuning krijgt en nooit TeamViewer gebruikt om op afstand verbinding te maken met iemand anders, zou je het volgende kunnen doen:
Installeer TeamViewer Host (als je die andere pc moet bereiken, zelfs als er niemand beschikbaar is om de verbinding te accepteren).
Of
Stuur een snelle links van QuickSupport, zodat er niets op die andere machine wordt geïnstalleerd en iemand altijd aanwezig moet zijn om de sessie op afstand te accepteren.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”