Hoe krijg ik na het inloggen op de laptop dat Microsoft venster, dat ik niet wil invullen, weg?

Forumregels
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
hutsefluts

Hoe krijg ik na het inloggen op de laptop dat Microsoft venster, dat ik niet wil invullen, weg?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

► Laat Spoiler zien
Waar je vraag over gaat.
Onderwerp.
Antwoord:
Bij het inloggen verschijnt meteen het Microsoft venster waar je account gegevens moet invoeren.
Probleembeschrijving.
Antwoord:
Ik wil alleen de lokale account gebruiken, maar kan niet om dat Microsoft venster heen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien van toepassing:
Merk/type/versie.
Antwoord:
Windows 10 Home x64
Huidige situatie en/of aangebrachte wijziging(en).
Antwoord:
Windows 10 wordt niet meer ondersteund, maar het is een schone installatie.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hieronder ruimte voor eventuele extra toelichting:

BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe krijg ik na het inloggen op de laptop dat Microsoft venster, dat ik niet wil invullen, weg?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Klik 'hier' om uitleg te vinden hoe je dat probleem kunt oplossen.

Maar het kan zo zijn dat de tijdelijke oplossing niet werkt.
In dit geval kan je na het inloggen op de toets combinatie [ctrl] + [alt] + [delete] drukken, waarna het venster opent met een menu.
Kies in het menu op 'taakbeheer', waarna er een venster opent.
Klik in het venster op 'bestand' en daarna in het menu op 'nieuwe taak uitvoeren'.
Klik vervolgens op 'bladeren', waarna je in de 'Windows' systeemmap terechtkomt, in de map 'system32'.
Zoek in deze map naar 'cmd', klik er met rechter muisknop op en kies in het menu 'uitvoeren als admin'.
:!:
Als je 'cmd' of 'opdracht prompt' niet met verhoogde rechten uitvoert, mag je bepaalde beheertaken niet uitvoeren!
:arrow:
Typ het commando 'start ms-chx:localonly' en druk vervolgens op de [enter] toets.
Windows wil in 'store' een applicatie openen die er niet is.
:idea:
De pc moet na het invoeren van het commando opnieuw opstarten.
Dit kan je ook vanuit de opdracht prompt uitvoeren met het commando 'shutdown -r'.
Het venster verschijnt met de melding dat de pc binnen een minuut zal afsluiten en herstarten.
Sluit alle vensters en wacht totdat de pc opnieuw is opgestart.
Het Microsoft venster dat je voorheen zag, komt niet meer terug.
Opdracht geslaagd!
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “10”