nvidia installeert onderdelen die ik niet gebruik, welke mag ik verwijderen?

Forumregels
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
mario64

nvidia installeert onderdelen die ik niet gebruik, welke mag ik verwijderen?

Ongelezen bericht door mario64 »

In mijn computer zit een NVidia kaart.
De software wordt geregeld bijgewerkt.
Recentelijk is er een onderdeel bijgekomen dat ik niet gebruik, Nvidia GeForce Experience.
Maar daarnaast krijg ik van dit programma ook vervelende meldingen over het instellen van wijzigingen.
Mag ik dat verwijderen zonder dat het invloed heeft op de werking van het programma?
BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: nvidia installeert onderdelen die ik niet gebruik, welke mag ik verwijderen?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Regelmatig updaten van software drivers is belangrijk voor de veiligheid en het optimaal functioneren van apparatuur.
Bij NVidia hardware is dat een iets ander verhaal.
Videokaart driver pakketten zijn vaak overladen met allerlei programma's en stuurprogramma's waarvan er slechts enkele nodig zijn om de kaart optimaal te laten werken.
Als het gaat om Nvidia-kaarten, is het raadzaam om stuurprogramma's regelmatig bij te werken omdat ze de prestaties of stabiliteit van de videokaart kunnen verbeteren.
Aan de andere kant loop je zodoende het risico van extra programma's en stuurprogramma's die geinstalleerd worden die je niet nodig hebt.
Een van deze heet Nvidia GeForce Experience. Het is een tool die automatisch wijzigingen in de configuratie van het systeem aanbrengt op basis van de games die je speelt.
In aanvulling op dat, het is cloud-based, wat betekent dat het regelmatig updates krijgt voor nieuwe toekomstige kaarten, drivers, hardware of games. Het programma is alleen handig voor gamers en hier alleen voor gamers die niet de games aanpassen die ze spelen.
Het belangrijkste probleem dat sommige gebruikers met dit programma hebben is dat het continu als achtergrondproces loopt.
Klik "hier" voor het oorspronkelijke artikel.
Hierin staan de stappen die je kunt doen om de onderdelen te verwijderen als je deze niet gebruikt.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”