Ik heb MusicBee op Windows draaien, dat is om muziek te managen.
Nu vraag ik me af of je MusicBee ook op Linux kunt gebruiken?
Werkt MusicBee ook op Linux versies?
Forumregels
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
-
BBgebruiker1
- Site Admin
- Zodiac:
- Contacteer:
Re: Werkt MusicBee ook op Linux versies?
MusicBee werkt in Linux, het is gewoon niet bijzonder intuïtief tijdens installeren.
Hier is een zeer korte uitleg van hoe ik het deed:
- Installeer wine en winetricks
- Start winecfg om een standaard .wine map te maken en verander de Windows-versie naar XP.
- Gebruik winetricks om de vereisten te installeren (geen idee of alles nodig is: dotnet40, Mfc42, XmlLite, d3dx9, gdiplus, vcrun2008, WMP10, windowscodecs)
- Download de portable versie van MusicBee + alle extra's (zoals bass_aac.dll)
- Pak het uit in wine op de C: \ schijf
- Maak een snelkoppeling die uitvoert: wine "C: \\ MusicBee \\ MusicBee.exe"
Wat kan ik zeggen, behalve dat het werkt? Kies een geschikt lettertype, zodat het mooi lijkt - dingen kunnen er anders een beetje raar uitzien.
Ik heb Linux en Windows-computers in mijn huis en ze gebruiken allemaal dezelfde versie van portable MusicBee.
De MB bibliotheek wordt gedeeld tussen hen op een NAS, samen met de muziekbestanden. Bovendien, mijn NAS bewaakt de locatie die "Export externe playlist" gebruikt.
Als het een nieuw bestand vindt, loopt er een BASH script (parser) dat de afspeellijst ontleedt, een map structuur en maakt harde links naar muziekbestanden. (Harde koppelingen nemen geen extra ruimte, zijn gemaakt in seconden en kunnen veilig worden verwijderd).
Mijn Android-telefoon heeft een geplande rsync wanneer deze is aangesloten op het wifi thuis.
Dus in het geval je dat niet meekreeg, om muziek op mijn telefoon: klik rechts op de afspeellijst en "export als een externe afspeellijst".
Heel simpel en zonder kabels.
Klik "hier" voor het oorspronkelijke Engelstalig bericht.
Hier is een zeer korte uitleg van hoe ik het deed:
- Installeer wine en winetricks
- Start winecfg om een standaard .wine map te maken en verander de Windows-versie naar XP.
- Gebruik winetricks om de vereisten te installeren (geen idee of alles nodig is: dotnet40, Mfc42, XmlLite, d3dx9, gdiplus, vcrun2008, WMP10, windowscodecs)
- Download de portable versie van MusicBee + alle extra's (zoals bass_aac.dll)
- Pak het uit in wine op de C: \ schijf
- Maak een snelkoppeling die uitvoert: wine "C: \\ MusicBee \\ MusicBee.exe"
Wat kan ik zeggen, behalve dat het werkt? Kies een geschikt lettertype, zodat het mooi lijkt - dingen kunnen er anders een beetje raar uitzien.
Ik heb Linux en Windows-computers in mijn huis en ze gebruiken allemaal dezelfde versie van portable MusicBee.
De MB bibliotheek wordt gedeeld tussen hen op een NAS, samen met de muziekbestanden. Bovendien, mijn NAS bewaakt de locatie die "Export externe playlist" gebruikt.
Als het een nieuw bestand vindt, loopt er een BASH script (parser) dat de afspeellijst ontleedt, een map structuur en maakt harde links naar muziekbestanden. (Harde koppelingen nemen geen extra ruimte, zijn gemaakt in seconden en kunnen veilig worden verwijderd).
Mijn Android-telefoon heeft een geplande rsync wanneer deze is aangesloten op het wifi thuis.
Dus in het geval je dat niet meekreeg, om muziek op mijn telefoon: klik rechts op de afspeellijst en "export als een externe afspeellijst".
Heel simpel en zonder kabels.
Klik "hier" voor het oorspronkelijke Engelstalig bericht.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.