Hoe kan je voorkomen dat Windows 10 installeert vanuit Windows Update?

Forumregels
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
mario64

Hoe kan je voorkomen dat Windows 10 installeert vanuit Windows Update?

Ongelezen bericht door mario64 »

Meermaals heb ik de melding gezien dat Windows 10 wil installeren vanuit Windows Update.
Voorlopig wil ik Windows 10 niet installeren over het bestaande besturing systeem, zoals Windows 7.
Hoe kan ik voorkomen dat de installatie van Windows 10 automatisch wordt uitgerold?
BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe kan je voorkomen dat Windows 10 installeert vanuit Windows Update?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Je kunt voorkomen dat updates automatisch worden geïnstalleerd, door onderstaande stappen uit te voeren:

Stap 1:
Verander in Windows Update de instelling "Updates automatisch installeren" naar "Naar updates zoeken maar laat mij bepalen of ik ze wil downloaden en installeren".
Stap 2:
Schakel in Windows Update de instelling uit "Aanbevolen updates op dezelfde manier ontvangen als belangrijke updates".
Stap 3:
Verberg in Windows Update een aangeboden update "Bijwerken naar Windows 10", via rechtsklikken op die update en dan kiezen "Update verbergen".

N.B. Je moet dit waarschijnlijk driemaal na elkaar uitvoeren.
Na de eerste en tweede keer verbergen, komt die update "Bijwerken naar Windows 10" nog terug, pas na drie keer kiezen "Update verbergen" blijft die update weg.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”