Alweer heb ik een afbeelding gedownload en deze is niet te verwijderen.
Ditmaal gaat het om een "space-out gif" bestand, waarin geen afbeelding zichtbaar was ( er stond alleen een punt en geen extensie en 0 byte).
Dat bleek toen ik later ging kijken. Bij de tweede afbeelding zag ik wel dat het dezelfde naam had en die heb ik een andere naam gegeven.
Het originele bestand kon ik gewoon verwijderen, maar degene met de veranderde naam niet.
Ik kreeg bij het verwijderen de melding dat dit bestand niet meer op de computer aanwezig was.
Wat is er aan de hand?
Afbeelding 'space_out.gif' met 0 bytes onverwijderbaar
Forumregels
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
-
BBgebruiker1
- Site Admin
- Zodiac:
- Contacteer:
Re: Afbeelding 'space_out.gif' met 0 bytes onverwijderbaar
Je hebt niet beschreven welk besturing systeem je gebruikt.
Bij dit soort bestanden bestaat er altijd een risico, omdat het lijkt alsof je er geen rechten toe hebt.
Sterker nog, je hebt geen rechten en daarom ook geen toegang, eigenlijk is het bestand vergrendeld.
Omdat we niet weten wat er nu is gebeurd, stel ik voor dat je eerst een antivirus scanner er op los laat, daarna een anti malware scanner.
Bij dit soort bestanden bestaat er altijd een risico, omdat het lijkt alsof je er geen rechten toe hebt.
Sterker nog, je hebt geen rechten en daarom ook geen toegang, eigenlijk is het bestand vergrendeld.
Omdat we niet weten wat er nu is gebeurd, stel ik voor dat je eerst een antivirus scanner er op los laat, daarna een anti malware scanner.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Ik heb windows 10 home editie, 64-bit.
De anti virus scanner en de anti malware heb ik er op los gelaten. Deze hebben niets kunnen vinden.
De anti virus scanner en de anti malware heb ik er op los gelaten. Deze hebben niets kunnen vinden.
-
BBgebruiker1
- Site Admin
- Zodiac:
- Contacteer:
Als we kunnen uitsluiten dat het om potentieel gevaarlijke bestanden gaat, gaan we een ander programma gebruiken.
Je kunt proberen om m.b.v het programma unlocker het bestand te openen of verwijderen.
Nadat je het programma hebt geinstalleerd, ga je naar de locatie waar het bestand staat dat is vergrendeld.
Klik op het bestand, als het programma er niets mee kan, kun je de optie gebruiken om het bestand te verwijderen.
Het bestand komt dan in de prullenbak.
Dat programma kan je 'hier' vinden.
Je kunt proberen om m.b.v het programma unlocker het bestand te openen of verwijderen.
Nadat je het programma hebt geinstalleerd, ga je naar de locatie waar het bestand staat dat is vergrendeld.
Klik op het bestand, als het programma er niets mee kan, kun je de optie gebruiken om het bestand te verwijderen.
Het bestand komt dan in de prullenbak.
Dat programma kan je 'hier' vinden.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Bedankt, het is gelukt. De afbeelding is verwijderd naar de prullenbak ( ik kan hem alleen daar niet vinden, maar hij is weg).