Wat is het verschil tussen freeware en shareware?

Hier komen alle computer gerelateerde vragen die niet in een andere categorie passen.
Forumregels
In dit forum mag jij jezelf voorstellen, of als je in de andere fora geen antwoord kunt vinden op jouw vraag, die vraag in dit forum stellen.
hutsefluts

Wat is het verschil tussen freeware en shareware?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

Stap 1:
Vul de gegevens uitsluitend in achter het '>' teken, typ 'n.v.t' indien niet van toepassing.
  1. Merk en versie =>n.v.t
  2. Beschrijf je probleem zo gedetailleerd mogelijk =>Ik wil weten wat het verschil is tussen free en shareware.
Stap 2:
Beschrijf hieronder wat je wilt doen, of de stappen die je al hebt gedaan:
Ik wil graag programma's gebruiken waar ik niet voor hoef te betalen.
BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Wat is het verschil tussen freeware en shareware?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Het grootste verschil tussen free en shareware is dat freeware gratis is en blijft.
Shareware is slechts tijdelijk gratis te gebruiken, of slecht deels volledig te gebruiken.
Meestal mag je het product een beperkte periode gratis gebruiken, waarna je het moet kopen.
Als je het programma koopt krijg je de volledige functionaliteit.
Een ander (veel voorkomend) fenomeen is dat er in freeware vaak allerlei malware verstopt zit.
Aangezien veel mensen meestal een automatische installatie uitvoeren, zal die malware mee geinstalleerd worden.
Dit kan voor vervelende of lastige situaties zorgen.
Om die reden wordt aangeraden een handmatige installatie uit te voeren, zodat je niet voor onverwachte of onaangename verrassingen komt te staan, maar exact weet wat er geinstalleerd zal worden.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”