Moet ik in Linux Snaps of Flatpacks gebruiken?

Forumregels
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
mario64

Moet ik in Linux Snaps of Flatpacks gebruiken?

Ongelezen bericht door mario64 »

► Laat Spoiler zien
  1. Merk en versie =>
  2. Typ een korte beschrijving van het probleem, zoals foutmeldingen e.d => Kan ik beter Snaps of Flatpacks gebruiken en waarom?

Typ een gedetailleerde omschrijving van wat je wilt doen of al gedaan hebt:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik wil Linux zoveel mogelijk automatisch laten updaten en ik had begrepen dat beide programma's dit doen, maar ik wil graag weten welke ik het beste kan kiezen met een motivatie waarom.
BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Moet ik in Linux Snaps of Flatpacks gebruiken?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Er zijn wel wat belangrijke verschillen:

Snap is inhuis ontwikkeld door canonical, het bedrijf achter Ubuntu, en de technologie is geprogrammeerd voor het gebruik van de Snap package opslag.
Met het uitkomen van Snapd draait het op bijna alle willekeurige systemen.

Flatpacks is open source en niet zo gecentraliseerd zoals bij Snaps en steunt op individuele repositories in plaats van 1 centrale opslag locatie.
Als je het installeert, is het niet zo voor de hand liggend dat je programma's gemakkelijk vindt.
Deze technologie werkt ook op bijna alle willekeurige systemen.
De software werkt volgens het Ubuntu PPA systeem, waarbij je zelf moet zoeken naar een repository en het toevoegen.
Het heeft de focus op het afleveren van software op desktops.
Terwijl Snaps eigenlijk gewoon server technologie is die canonical heeft overgenomen voor de desktop, maar het werkt voor beide.
In tegenstelling tot Snaps, welke alleen werkt vanuit de canonical snappy store en verder (voorlopig) nergens.

Klik 'hier' voor meer informatie.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”