Hoe kloon ik Windows van SATA naar een SSD?

Forumregels
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
hutsefluts

Hoe kloon ik Windows van SATA naar een SSD?

Ongelezen bericht door hutsefluts »

► Laat Spoiler zien
  • Waar je vraag over gaat => Ik wil Windows van SATA naar SSD overzetten.
  • Stel je vraag en/of geef een korte beschrijving van het probleem (zoals foutmeldingen e.d) => Hoe zet ik het besturing systeem over van SATA naar de nieuwe Samsung SSD?
Nadere toelichting (en indien van toepassing, omschrijf of en welke wijzigingen je recentelijk hebt aangebracht).
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe kloon ik Windows van SATA naar een SSD?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Hardware leveranciers, waaronder Samsung, stellen 'kloon' software voor download ter beschikking. Deze software 'data migration tool' kan je gewoon downloaden van het internet. Zoals ik het zelf gedaan heb, met een hdd docking station, ging het heel eenvoudig. Daarop kan je meerdere harde schijven aansluiten en data eenvoudig overzetten van de ene schijf naar de andere.
Maar als je dat niet hebt, zul je voor een datakabel moeten zorgen waarmee je de SSD schijf via USB op je systeem aan kunt sluiten.
Het systeem op de schijf waarvan gekloond moet worden, mag niet opgestart en/of ingelogd zijn.
Daarna heb ik het 'data migration tool' gedownload en geïnstalleerd.

Vervolgens heb ik een partitie aangemaakt op de SSD schijf, die gelijk of groter moet zijn dan de partitie die je wilt klonen.
Kleiner mag in ieder geval niet!

Nadat je het besturing systeem (Windows of iets anders) hebt gekloond, kan je de nieuwe schijf met het gekloonde besturing systeem aansluiten en opstarten.
Om in het BIOS te komen moet je tijdens het opstarten van de computer meestal de toets 'del', 'F1', 'F2', 'F9', etc indrukken om in het BIOS al meteen de eerste instellingen te wijzigen.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”