Concertbestand is te groot om op een DVD te branden,

Forumregels
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
clara
Zodiac:

Concertbestand is te groot om op een DVD te branden,

Ongelezen bericht door clara »

► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Concertbestand is te groot om op een DVD te branden,

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Dit zijn 2 vragen.
Het antwoord op je eerste vraag:
Fragmenten met een camera opgenomen zijn vaak ongecomprimeerd, derhalve ook erg groot.
Ik verwacht dat dit je eerste probleem is, je kan dit zien aan de extensie van het bestand bijvoorbeeld 'naam.avi'.
Om het bestand te comprimeren kan je bijvoorbeeld het programma 'Handbrake' gebruiken, waarmee je bestand soms tot meer dan 50% kleiner kan worden.
Handbrake ziet er tegenwoordig iets anders uit, om die reden zal ik de handleiding moeten herschrijven.
Maar de instellingen blijven eigenlijk grotendeels hetzelfde.
De oude en deels herschreven handleiding kan je 'hier' vinden.
Tot slot wil ik nog graag wijzen op de voordelen van USB/Flash (smartphone) media t.o.v CD/DVD media, dat kan je 'hier' lezen.

Antwoord op de tweede vraag:
Ik zal zoeken naar een handleiding of z.s.m een korte handleiding maken voor ImgBurn.
In ieder geval kan je met ImgBurn de inhoud van de '.iso' bekijken, mappen en bestanden inzien.
Om de inhoud van de image (.iso) te bewerken (verplaatsen/verwijderen) zul je het bestand eerst moeten uitpakken.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Concertbestand is te groot om op een DVD te branden,

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

Uitpakken is noodzaak als je de inhoud wilt aanpassen.
Met aanpassen doel ik op verwijderen van inhoud of het wijzigen/comprimeren van afzonderlijke (media) bestanden.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”