Hoe krijg ik de opdracht prompt terug i.p.v MS Powershell?

Forumregels
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
'Topic titel' mag (inclusief spaties) maximaal 114 tekens lang zijn.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Invullen vragenformulier:
Extra toelichting onderaan in het formulier toevoegen.
Onderwerp:Omschrijving (met relevante details) waar je vraag over gaat.
Probleembeschrijving:Vermeld ook foutmeldingen en/of stopcodes.
Typ 'n.v.t' alleen bij onderdeel dat niet van toepassing is.
mario64

Hoe krijg ik de opdracht prompt terug i.p.v MS Powershell?

Ongelezen bericht door mario64 »

Zie 'VOORBEELD' onderaan de vragenlijst voor uitleg (in de spoiler).
  1. Typ waar je vraag over gaat => Als ik met rechter muisknop op de 'start' button druk zie ik alleen 'MS Powershell (admin)', maar niet 'opdracht prompt'.
  2. Relevante gegevens, Home/Pro/Business editie, updates, etc. => Home Premium v1803
  3. 32 of 64 bit => N.v.t
  4. Indien van toepassing, korte beschrijving wanneer het probleem zich voordoet => Standaard staat MS Powershell ingesteld i.p.v opdracht prompt.
Indien van toepassing, omschrijf de huidige situatie of/welke wijziging recentelijk is aangebracht => Schone installatie.

► Laat Spoiler zien
BBgebruiker1
Site Admin
Zodiac:
Contacteer:

Re: Hoe krijg ik de opdracht prompt terug i.p.v MS Powershell?

Ongelezen bericht door BBgebruiker1 »

De Powershell kun je weer vervangen door de Opdrachtprompt via:
Klik met rechter muisknop onder op de werkbalk van het bureaublad , klik in het menu op Instellingen, waarna een venster opent.
In de rechter kolom, klik op de schakelaar onder 'opdracht prompt vervangen ... Powershell ...', zodat Powershell wordt vervangen door opdracht prompt.
Klik 'hier' voor de afbeelding.

Controleer daarna door op rechter muisknop te klikken op de start button of opdracht prompt er (ook als admin) is.
Klik 'hier' voor de afbeelding.
Aanname is vaak de oorzaak van ellende.
Plaats reactie

Terug naar “10”